Marketing Extrapolation Tool

Jednoduchý a efektivní nástroj pro kompletní řízení vašich online marketingových investic.

„Díky extrapolaci lze velice efektivně řídit marketingové investice na roční, měsíční i denní bázi. Marketing Extrapolation Tool vám pomůže vytěžit z marketingových zdrojů maximum a předejít neefektivním
investicím a byznysovým ztrátám.“

„The best way to predict the future is to invent it.“ Alan Kay

Marketing Extrapolation Tool vám jednoduše pomůže s řízením marketingových investic napříč zdroji návštěvnosti, jejich plánováním na další měsíce, vyhodnocením proběhlých byznysových experimentů, předpoví vám vývoj návštěvnosti, tržeb a návratnosti marketingových investic až na měsíc dopředu pomocí několika různých modelů, umožní pracovat s Data Driven Atribučním modelováním a na důležité informace vás sám upozorní pomocí notifikací na e-mail.

 

Co vše nástroj umí?

Import nákladových dat do Google Analytics

  • Technologické know-how automatizace importu nákladových dat do GA zajišťuje Stanislav Jílek.

  • Za konektory do reklamních platforem a automatizovaný import dat do GA neplatíte žádné měsíční poplatky. Cena za implementaci vybraných platforem je jednorázová v rámci nasazení
    a nastavení Marketing Extrapolation Tool.

Pro jaké marketingové platformy již umíme automatizovat import nákladových dat?​

  • Sklik

  • Heureka (CZ + SK)

  • Zbozi.cz

  • Facebook.com

  • Glami (CZ, SK, RO)

  • Favi (CZ, SK, PL, HU, RO)

  • Biano (CZ, SK, RO)

  • Hledejceny.cz

  • Srovname.cz

  • Arukeresho.hu

  • Compari.ro

  • Pazaruvaj.com

  • Shopalike

  • Criteo.com (v přípravě)

  • Adform.com (v přípravě)

  • Další konektory připravujeme

Rozhraní nástroje využívá jednoduchosti Google SpreadSheets, díky kterým je velice snadný jakýkoliv manuální import nebo zápis nákladových dat z platforem, pro které nemáme konektory, případně příprava importu z jakéhokoliv dalšího datového zdroje s velice nízkými náklady.​

 

Detailní channel grouping zdrojů návštěvnosti

Channel grouping je základním stavebním kamenem pro jakoukoliv práci s online marketingovými daty. Díky jeho promyšlené definici získáte detailní vhled do výkonu nejenom jednotlivých zdrojů návštěv (tržeb), ale také na výkon konkrétních částí marketingových platforem.

Např. u Google Ads je rozdíl sledovat PNO (případně jiné KPI) pro platfromu jako celek a nebo jednotlivě pro brandové kampaně, PLA kampaně, produktové kampaně ve vyhledávání a display reklamu.

Channel grouping vám také umožní pokročilou práci s omni-channel Data Driven Atribučním modelováním, které je v rámci BETA Marketing Attribution Tool zdarma součástí Marketing Extrapolation Tool.

 

Plánování omni-channel výkonu celého online projektu

​Nezále​ží na tom, zda jste internetový obchod, prodáváte online služby, získáváte leady, akvírujete na svůj web návštěvnost, které následně zobrazujete reklamu nebo máte jiný unikátní monetizační model.

Klíčem k byznysovému úspěchu online projektu je marketingový plán, díky kterému se naučíte detailně znát strukturu své návštěvnosti, možnosti škálování jednotlivých zdrojů a především, jak pokořit zdánlivě nedosažitelné limity. 

Se smysluplnými daty, výhledem budoucího vývoje a díky efektivní škálovatelnosti marketingových zdrojů vytěžíte ze svého byznysu maximum tržního potenciálu.

 

Extrapolace výkonu aktuálního měsíce a porovnání vůči plánu

Extrapolace v naší aplikaci jednoduše znamená odhad objemu návštěvníků, jejich konverzního poměru, průměrné hodnoty objednávky nebo leadu (pokud je dostupná) a z nich vycházejících tržeb, marže a ziskovosti investic na konci aktuálního kalendářního měsíce.

Každý den tak máte pomocí několika modelů k dispozici předběžný byznysový výsledek daného měsíce a to nejenom z celkového pohledu, ale také dle vámi definovaného channel groupingu.

Díky této znalosti lze velice efektivně řídit marketingové investice až na denní bázi, využít potenciálu marketingových zdrojů na maximum nebo předejít neefektivním investicím a byznysovým ztrátám.

 
 

Libovolně customizovatelná vizualizace dat

Veškerá data lze jednoduše vizualizovat přímo v rámci Google SpreadSheets šablony, případně lze data napojit na Google DataStudio, PowerBI, Tableau nebo jakoukoliv jinou vizualizační platformu.

Díky možnosti importu historických dat z Google Analytics lze také vytvořit pohled s meziročním srovnáním a vizualizací dynamiky meziročního vývoje trendů pro jednotlivé sledované metriky.

 

Import dat výpočtu Data Driven Atribučního modelování

Pokud již máte definovaný channel grouping, je již výpočet i Data Driven Atribučního modelování pomocí naší aplikace Marketing Attribution Tool (do jehož BETA verze získáte v rámci implementace Marketing Extrapolation Tool přístup zdarma) práce na pár minut.

Jednoduše tak získáte porovnání výkonu jednotlivých zdrojů návštěvnosti oproti standardnímu atribučnímu modelu z Google Analytics (Last nonDirect Click) s výsledky dle jiných atribučních modelů (DDA model Markov 1. - 5. řádu, first click, lineární model a těsně před dokončením je již také DDA model Shapley).

 

Automatické notifikace na váš e-mail (alerting)

Nechcete trávit hodiny detailním procházením dat, případně nemáte čas data kontrolovat každý den a přesto nechcete přijít o žádný důležitý insight? Pak jste na tom stejně jako my.

Přesně pro tyto potřeby jsme do Marketing Extrapolation Tool přidali funkci, díky které si můžete jednoduše nastavit percentuální odchylku výsledků výpočtů extrapolace vůči vašemu očekávání (plánu) pro libovolnou metriku.

V případě, že je predikce např. pro objem návštěvnosti nebo tržeb pod vaším očekáváním (nebo je objem investic vyšší, než jste plánovali), přijde vám na e-mail upozornění, díky kterému můžete ihned reagovat.

 

Jednoduchá spolupráce s každým členem týmu a zadávání úkolů

Díky využití funkcí, které nabízejí Gooogle Spreadsheets, můžete jednoduše s členy svého týmu sdílet komentáře k jednotlivým metrikám, přímo zadávat úkoly konkrétním lidem, kterým obratem přijde informace na jejich e-mail a udržovat tak historický kontext o vývoji vašich marketingových aktivit, který se v čase stane svou informační hodnotou nedocenitelný.

 

Rezervace implementace

Veškeré implementace z důvodu dodržení našich vysokých standardů kvality provádí Milan Merglevský nebo Marek Kobulský osobně.

Naše kapacity pro implementaci jsou tedy omezené. V rámci jednoho kalendářního měsíce stihneme maximálně 1 - 2 implementace.

Momentálně uzavíráme objednávky na měsíc září 2019.

Cena za Marketing Attribution Tool

Implementace

Cena za implementaci zahrnující import historických dat z GA (až za předchozí 2 roky) pro možnost meziročního srovnání dat, automatizaci importu dat vybraných reklamních platforem do GA, definici channel groupingu (případně konzultace k jeho definici) a nastavení veškerých potřebných automatizací včetně 1 hodinového workshopu pro zaučení práce s nástrojem (osobně nebo po telefonu) se standardně pohybuje v rozmezí mezi 15 - 25 hodinami pro jednu doménu (jazykovou mutaci) v rámci naší snížené hodinové sazby 1.500 Kč / hod. (standardní hodinová sazba = 2.500 Kč / hod.).

Finální cena se může lišit na základě komplexnosti vašeho projektu, objemu dat a administrativní zátěže, kterou nás zahrnete.

Měsíční poplatky

Až do odvolání není Marketing Extrapolation Tool zatížen žadnými dalšími měsíčními poplatky za provoz (platí i pro automatizace importů nákladových dat do GA).

V případě konzultací nad výsledky výpočtů, případně konzultací ve vztahu k marketingovému plánování, případě čehokoliv, co vás trápí, upřednostňujeme uživatele Marketing Attribution Tool a nabízíme jim sníženou hodinovou sazbu za naše konzultace 1.500 Kč / hod.

 

Reference

Adam Zamojski

S extrapolací marketingových investic pracuji již roky a svou práci marketingového ředitele si bez ní již nedokážu představit. Velkou výhodou konceptu, na kterém je postaven Marketing Extrapolation Tool od Ecommerce-academy.cz je jednoduchost na implementaci, použití a nízké provozní náklady díky chytře zvoleným technologiím, na kterých celý koncept běží. Skvělá je také jednoduchá možnost kooperace v rámci lidí v týmu a komunikace přímo v rámci šablony včetně zadávání úkolů.

Za mě osobně rozhodně doporučuji.

Marketingový ředitel online projektů

Radek Pavel

Chtěl jsem posunout práci s daty v naší firmě na novou úroveň, ale přiznám se, že pro mě svět analytiky a marketingových dat byl ze začátku velice nepřehledný.

Zvrat k lepšímu přišel až díky Milanovi Merglevskému a jeho konceptu pro řízení marketingových investic (Marketing Extrapolation Tool), díky kterému jsme společně postupně dostali naše vynaložené finanční i osobní úsilí pod kontrolu.

Pod kůži, a především do strategického byznysového rozhodování se nám dostala i tak nepřístupná témata, jako je atribuční modelování, kauzalita (statistická analýza) a další analytická alchymie.

Majitel a ředitel e-shopu Autodoplnky-obchod.cz

Petr Sýkora

Díky nástroji Marketing Extrapolation Tool se nám výrazně zpřesnil odhad budoucích výnosů na měsíční bázi spolu s dopředu jasnou strukturou nákladů dle marketingových zdrojů.

 

Operativně tak jsme již v půlce měsíce schopni reagovat na případný nepříznivý byznysový vývoj, řídit příslušné správce kampaní a reklamních platforem díky exaktně kvantifikovaným KPIs a výrazně zlepšit finální výkon marketingových i dalších investic. 

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča