Data Driven Atribuční modelování dat z Google Analytics na 1 kliknutí pro každého na světě

Aktualizace: 5. pro 2019

Kdyby nám někdo před měsícem řekl, že náš Marketing Attribution Tool dostaneme za jednu noc do stavu, kdy již nebude ze strany uživatele nutná jakákoliv dodatečná implementace a stačí se pouze přihlásit do účtu Google Analytics a 1x kliknout na tlačítko „Calculate DDA“ a tím v podstatě okamžitě získat výpočet Data Driven Atribuce dle Markova v porovnání s třemi dalšími atribučními modely, nevěřili bychom.


Pokud si DDA výpočet chcete také zdarma vyzkoušet na svých Google Analytics datech, čtěte pozorně dále.


Co byla ta „geniální“ změna, která umožní spočítat Data Driven Atribuci každému, kdo má účet GA a měří zde alespoň jeden cíl nebo objednávky (transakce)?


ga:clientId nově jako jedna ze základních dimenzí Google Analytics

V tomto případě nepatří zásluha zcela nám, ale skutečnosti, že Google zpřístupnil v každých Google Analytics (i těch free) „novou“ dimenzi ga:clientId. Do této chvíle byla dostupná pouze v rámci placených GA 360, případně jste si mohli vytvořit vlastní řešení jejího generování do custom dimenze (např. pomocí návodu na našem webu).

„První zjištění, že je ga:clientId dostupné v API Google Analytics, se nám podařilo přes Keboola.com, oficiální Google Query Explorer tuto možnost k datu tvorby článku ještě neměl :-).“

Co je ga:clientId? Díky ga:clientId můžete jednoduše řečeno spojovat různé informace z Google Analytics k jednomu uživateli (přesněji řečeno „cookie“).

Tento koncept využíváme v případě Data Driven Atribučního modelování ke správnému popisu unikátních konverzních a nekonverzních cest uživatelů, případně pro další pokročilejší datové transformace, např. v případě výpočtu atribuce pro B2B projekty.


Pro ověření, že naše původní řešení implementace ClientID v rámci GA custom dimenze je správné, jsme provedli několik kontrolních výpočtů, kde jsme porovnávali výsledky s naší ClientID custom dimenzí a s ga:clientId. Výsledky seděly téměř 1:1 (viz porovnání na obrázcích dále) tedy naše zadání na implementaci bylo správné, nicméně i tak ho již není potřeba :-).



Máme tedy (a vy společně s námi) v ruce řešení, díky kterému je skutečně každý na světě, kdo má Google Analytics, kde sleduje objednávky (transakce) nebo jakýkoliv cíl, schopný na jedno kliknutí během pár vteřin získat výpočet Data Driven Atribuce. Případně také může využít velice širokých možností nastavení našeho nástroje, díky kterým atribuční výpočet zpřesní právě pro analyzovaný business case.


Plánujeme další vývoj? Ano :-)


Momentálně máme v roadmapě MarketingAttributionTool.com další cca 3 - 4 zásadní vylepšení (např. automatické ukládání výpočtu na Google Cloud Platform), díky kterým celou aplikaci posuneme dále a zpříjemníme vám její využívání.


To, co děláme, děláme proto, že nás to baví a věříme, že dokážeme díky našim řešením zlepšit byznys (a tím často i život) velké spoustě lidí. Zároveň má pro nás s Markem a Ivčou v životě obrovskou hodnotu svoboda.


Vývoj financujeme z veškerého výdělku, který generují naše školení a workshopy. Pokud nás chcete podpořit, přijďte na jedno z nich. Pokud se vám školení nebude líbit, vrátíme vám peníze.



Atribuční modelování je pouze jeden dílek obrovské skládačky


Co je ta „obrovská skládačka“? V zásadě Business Intelligence obecně. V případě online projektů zahrnuje např.:

  • Výběr technologií

  • Datové transformace a matematické modelování

  • Definice produktu / služby a její rozvoj

  • Cenotvorba

  • Zákaznická analytika

  • SEO

  • PPC kampaně

  • Kreativa

  • Prediktivní analytika

  • Projektové řízení

  • A další …

Alespoň jeden výpočet Data Driven Atribuce by si měl vyzkoušet určitě každý, kdo používá Google Analytics, nicméně jeho použití bez hlubšího zamyšlení a byznysové znalosti, nemá v podstatě žádnou hodnotu. Ano, máte výsledek, ale nemáte tušení, co popisuje, a tedy nevíte, jak se na jeho základě rozhodnout. Potřebujete poradit, jak s výsledky DDA výpočtu pracovat? Čtěte náš blog, napište nám nebo přijďte na naše školení "Atribuční modelování v marketingu". Letos to již sice nestihnete, ale z kraje příštího roku vypíšeme pravděpodobně nový termín.

Na omezenou dobu cca 1 týdne nabízíme Marketing Attribution Tool zdarma na vyzkoušení každému, kdo dočetl až sem. Po uplynutí této doby bude aplikace standardně dostupná pouze účastníkům některého z našich školení.

Může celou tuto „BI skládačku“ vyřešit tým o pár lidech? Včetně využití těch nejmodernějších technologií a nejsložitějších matematických principů? My věříme, že ano. Potvrdit tuto hypotézu je pro nás výzva pro následující roky.


„Hejtujte“ nás, fanděte nám, smějte se nám… rozhodnutí je na vás, my ho budeme respektovat. Hlavně, prosím, nezahřívejte planetu více, než je nezbytně nutné.


S pozdravem

M.


Vstup do aplikace pro výpočet Data Driven Atribučního modelování je po vytvoření free účtu na našem webu dostupný zde.


Potřebujete radu s nastavením aplikace? Podívejte se na návod na našem webu zde.

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča