Přehled zajímavých článků z digitálního a byznysového světa: červenec 2019

Aktualizace: 5. pro 2019

Každý den věnujeme několik hodin hledáním a studiem know-how z celého světa. Věříme, že pro vás přehled těch nejzajímavějších článků, na které jsme v posledních týdnech narazili, bude také přínosem.



SVĚT BYZNYSU


1. V článku od Harvard Business Review se můžete dočíst, jak za poslední roky výrazně stoupají investice do R&D (research development) a dramaticky překonávají investice do marketingu: https://hbr.org/2019/05/rd-spending-has-dramatically-surpassed-advertising-spending


2. Trefně je také pojat jeden z článků na Thinkwithgoogle.com: Chyba, kterou příliš mnoho lidí dělá je, že čeká na „dokonalé“ řešení měření a vyhodnocování, které ale ve skutečnosti neexistuje.


„Automatizace a strojové učení pak mohou marketérům pomoci rychle identifikovat v datech insights důležité pro obchodní cíle, díky kterým může měření fungovat lépe a rychleji: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/data-measurement/better-marketing-measurement/


3. Yield curve (neboli výnosová křivka) - trend, který může předpovídat další recesi? Otázka za milion dolarů, nicméně několik předchozích recesí na US trhu tato křivka předpověděla až s dechberoucí přesností.


„Propast“ mezi dvouletými a desetiletými dluhopisy Spojených států je zhruba 0,34 procentního bodu. Na těchto úrovních byly naposledy v roce 2007, kdy ekonomika Spojených států směřovala do nejhorší recese za téměř 80 let.

Více na https://www.nytimes.com/2018/06/25/business/what-is-yield-curve-recession-prediction.html?module=inline a na https://www.gurufocus.com/yield_curve.php.

4. Pokud vám náhodou utekla jedna z nejzajímavějších byznysových tuzemských informací za poslední týdny, tak Aukro.cz má nového majitele. Většinu získali Jan Barta a spol. https://www.forbes.cz/aukro-ma-noveho-majitele-vetsinu-ziskal-jan-barta-a-spol/

5. V dalším skvělém článku od Harvard Business Review se dočtete o hlasovém vyhledávání a jeho budoucnosti v nakupování https://hbr.org/2019/05/how-voice-assistants-could-change-the-way-we-shop

6. Google omezuje uživatele Huawei v používání operačního systému Android. Aktuální uživatelé chytrých telefonů Huawei budou moci i nadále aktualizovat své aplikace. Nicméně až Google ke konci tohoto roku vyjde s novou verzí OS Android, je dost možné, že nebude dostupná na zařízeních Huawei. Stejně tak hrozí, že na nových zařízeních nebude dostupné např. YouTube a Google Maps.

Více v článku na Bbc.com https://www.bbc.com/news/business-48330310




SEO (Search Engine Optimization)


7. A Guide to Progressive Web Apps: how to Optimise PWAs for SEO

V „Progressive Web Apps“ vidí mnoho lidí budoucnost vývoje aplikací. Detaily o tom, co je to PWA, jaké výhody nabízí oproti standardním webovým i mobilním aplikacím a jak k PWA přistupovat z pohledu SEO skvěle popsali Builtvisible.com na svém blogu. https://builtvisible.com/progressive-web-app-seo




Webová a datová analytika


8. Vylepšené měření pohybu uživatele na webu

Skvělý článek i konkrétní postup, jak ještě detailněji rozklíčovat chování uživatelů na vašem webu, sepsal Marek Lecián na svém blogu: https://mareklecian.cz/vylepsene-mereni-pohybu-uzivatele-na-webu-gtm-ga/



9. What Great Data Analysts Do — and Why Every Organization Needs Them

V poslední době se hodně mluví o automatizaci, umělé inteligenci (AI) a machine learningu (ML). Jaký dopad budou mít tyto technologie a filozofické přístupy na práci analytiků? Článek s velice zajímavým úhlem pohledu na toto téma od Harvard Business Review (spoiler alert: ti šikovní o práci nepřijdou, naopak se jejich hodnota ještě zvýší): https://hbr.org/2018/12/what-great-data-analysts-do-and-why-every-organization-needs-them



AI & Machine Learning


10. Talentovaného člověka v oblasti AI je extrémně těžké najít. Štěstí v neštěstí však je, že s nárůstem otevřených online kurzů, jako jsou Coursera, e-knihy a videa na YouTube, je cenově efektivnější a zároveň dosažitelnější než kdy jindy vyškolit a najít budoucí talenty, které posunou váš byznys na novou úroveň pomocí moderních technologií přímo ve vašem týmu.

Kde začít? Jak má vůbec vypadat struktura týmu pro takto ambiciózní projekt? Doporučujeme skvělý článek „AI Transformation Playbook: How to lead your company into the AI era“ od Andrew Ng, Chairman and CEO, Landing AI, jednoho z prvních průkopníků zavedení AI v Google.

11. Vytesat do kamene aneb Hype křivka (Hype Cycle) je jednoduchým a přehledným nástrojem pro pochopení technologických cyklů. Umožní vám odlišit přehnaná očekávání spojená často s novými technologiemi od jejich reálných možností a rozhodnout se, zda a kdy se o ně začít zajímat a investovat do nich.

12. Jednoduchý základ, jak začít s Machine Learningem ve 3 krocích, najdete na Thinkwithgoogle.com https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/data-measurement/how-to-set-up-machine-learning/

13. Harvard Business Review: "Jsme přesvědčeni, že skutečný příběh je to, co bude v nadcházející době následovat - hned jak se Machine Learning a AI dostane z fáze „titulků“ v Silicon Valley do fáze technologie pro každodenní použití.“ https://hbr.org/2019/06/when-ai-becomes-an-everyday-technology.

14. I v naší kotlině vznikají velice zajímavé články o umělé inteligenci. Velice povedený obsahový web (s možná až příliš viditelnou reklamou na Microsoft Azure) připravil český Forbes: https://umelainteligence.forbes.cz/.

15. Na závěr ještě náš aktuálně nejoblíbenější zdroj byznysové a technologické ispirace Harvard Business Review a „Global skill index“. Tipnete si, jak obstálo Česko v žebříčku know-how v rámci pokročilé práci s daty?


Pokud máte tip na zajímavý zdroj informací ze světa byznysu a digitálních technologií, případně se chcete přímo zapojit v předávání informací ostatním, ať již v rámci newsletteru nebo našeho blogu, určitě napište.

S pozdravem, Milan Merglevský

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča