Stojíme díky AI a automatizaci na prahu 4. industriální revoluce?

Aktualizace: 5. pro 2019

V novém článku od Harvard Business Review se mimo jiné dočtete:

„Díky automatizaci a AI se do roku 2022 podstatně změní až 42 % požadovaných základních pracovních dovedností.“ (zdroj).


Jak může tato změna ovlivnit práci nás, online marketérů?


Jak dlouho vám před 5-8 lety trvalo založit PPC kampaně na e-shop, který čítal „pouze“ 1.000 produktů? Nebo jak dlouho trvalo vytvořit detailní SEO audit pro web, který obsahoval tisíce URL adres?


Z mých zkušeností jsou odpovědi na obě otázky někde mezi desítkami až stovkami hodin. Jak je to ale dnes?


Vytvořit produktové PPC inzeráty i na stovky tisíc produktů je např. díky nástrojům, jako je PPCbee.com (pozn. autora: „není to placený link, je to fakt boží nástroj“) dnes otázkou několika hodin.


Pokud se nebojíte experimentovat, dá se téměř celý proces tvorby PPC kampaní automatizovat i pro stovky tisíc produktů pomocí DSA kampaní v Google Ads. Nevěříte? Přijďte si poslechnout Martina Zítka, ukáže vám, jak na to.


Osobně se mi již podařilo automatizovat také většinu technického SEO auditu. Díky cloudovým nástrojům, jako je např. Deepcrawl.com (opět neplacený link) si data spojená s technickým SEO mohu jednoduše až na denní bázi ukládat do vlastního Data lake, spojit je s dalšími zajímavými datovými zdroji (MarketingMiner.com - pokud má Filip affil, tak o tom nevím :-) , Google Analytics, Google Search Console, CRM databáze a další).


Co s tou hromadou dat ale potom? „Proklikávat“ data je extrémně neefektivní -> modely na ně!


AI, Machine Learning a jejich dopad na požadavky pracovního trhu


Velice zajímavé výsledky (a především pozitivní pro úroveň znalostí a touze po kontinuálním vzdělávání v ČR) zpracovala společnost Coursera (největší světová platforma pro „vyšší“ vzdělávání), která nedávno publikovala první Global Skills Index report.


Česká Republika zde obsadila 2. místo v kategorii „Tech Skill“ a 6. místo v kategorii „Data skill“.


Jako ve spoustě dalších odvětvích, i v automatizaci, AI a práci s daty je tedy v naší malé zemičce evidentně obrovský potenciál :-)

Tip: za odměnu, že jste dočetli náš článek tak daleko, máte nárok na 10% slevu na workshopy „Úvod do AI pro business, markeťáky a produkťáky“ & „Zákaznická analytika v e-commerce (CLV)


Při rezervaci stačí zadat slevový kód blog062019

Jak začít se vzděláváním a přípravou na nové požadavky pracovního trhu?

Najít talentované lidi ve vztahu k oboru AI, nebo automatizaci obecně, je na aktuálním pracovním trhu velice náročné. Jedna z cest je investice do vlastního vzdělávání (vzdělávání interních členů vašeho týmu), které je díky platformám, jako např. již zmíněná Coursera.org nebo můj osobně preferovaný Datacamp.com, velice snadno dostupné.


Z mých zkušeností jsou znalosti získané z online (nebo i offline) vzdělávání důležité.


Co vám může však může ušetřit spoustu ztraceného času i peněz při následném zavedení nově získaných znalostí do byznysu, jsou osobní zkušenosti lidí, kteří již v daném tématu mají prošlapanou svou cestu.


Najít takové mentory však není vůbec jednoduché (ne každý chce sdílet své těžce nabité zkušenosti a ztratit tak konkurenční výhodu).

  1. Jaká je smysluplná investice za akvizici zákazníka?

  2. Na jaký typ zákazníků bychom měli zaměřit největší úsilí k jejich získání?

  3. Jak mohu nabízet své produkty a služby na míru svým nejlepším zákazníkům?

Zajímá vás více ze světa dat, digitálního byznysu a online marketingu? Sledujte náš blog a nebo přijďte na jeden z našich workshopů,

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča