Detail školení:

Google Tag Manager prakticky

(online)

Lektor:

Miroslav Pecka

Proč se nechat školit právě od Mirka?

  • Má za sebou desítky různorodých implementací GTM. V rámci on-line marketingové agentury H1.cz 3 roky supervizoval většinu GTM & Google Analytics implementací.

  • Má zkušenosti s prací v agentuře, na volné noze pro desítky klientů i jako člen interních týmů (nyní je hrdým členem Bonami Product/UX/DEV týmu).

  • Je původně web developer (FG Forrest), tzn. má zkušenost s vývojem velkých a středních webů a webových aplikací od návrhu po realizaci frontendu i backendu a to v roli vývojáře, teamleadera i projektového manažera.

  • Ačkoliv se specializuje na webovou analytiku, udržuje si značné přesahy do vývoje webů, UX, SEO, PPC apod. souvisejících oblastí.

  • Webové analytice a SEO se profesně věnuje od roku 2005.

Obsah školení

  • Naučíte se nastavit a efektivně spravovat analytické a marketingové kódy.

  • Dozvíte se „best practices“ pro detailní sledování chování návštěvníka na webu.

  • Získáte univerzální GTM šablonu (kontejner) pro různé typy projektů vč. předpřipravených značek (tagů) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik.

Co vám školení přinese?

Web developerovi

  • Znalost, jak dělat weby, aby bylo možno s GTM snadno nastavit měření.

  • Přehled možností GTM a způsob, jak využít své technické znalosti pro efektivní nastavení (regulární výrazy, CSS selektory apod.).

  • Pohled do hlavy PPCčkaře a UXáka – aneb proč a co potřebují.

  • Schopnost otestovat měření a volání kódů (i pokud nemáte přístup do rozhraní Google Analytics apod. systémů).

UXákovi

  • Dostanete připravený GTM kontejner pro měření nejběžnějších uživatelských interakcí a naučíte se, jak nastavení upravit pro potřeby konkrétního webu.​

  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebujete web developera.

  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

PPC / Performance specialistovi

  • Budete umět spouštět libovolné remarketingové kódy při mikrokonverzích jako je kliknutí na tlačítko nebo zobrazení části stránky.

  • Dostanete GTM kontejner připravený pro měření nejběžnějších (mikro)konverzí.

  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebujete web developera.

  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

Projektovému/Account manažerovi
(vývoj webů, online marketing)

  • Představu o náročnosti typických nastavení.

  • Důkaz, že mnoho věcí jde udělat jednou dobře a pak jen replikovat s minimální náročností na dalších projektech.

  • Přehled, která nastavení vyžadují spolupráci web developera vs. která si lze „naklikat v GTMku“.

Online marketing konzultantovi

  • Přehled o možnostech GTM.

  • Představu o náročnosti implementace typických „use cases“.

  • Praktickou zkušenost s pokročilým nastavením efektivním způsobem (best practices).

SEO specialistovi

  • Uvidíte, že web, který je SEO-friendly je i GTM-friendly.

  • Postup pro implementaci strukturovaných dat JSON-LD pomocí GTM.

  • Přehled o možnostech GTM a praktickou zkušenost s pokročilým nastavením.

Co se na školení naučíte?

  • Výhody Google Tag Manageru

  • Stavební kameny GTM v kostce: Tag, Trigger, Variable (opakování)

  • Typy triggerů (pravidel) a variables (proměnných)

  • Základy HTML kódu (opakování)

  • Click triggery a Built-in variables - aneb co si naklikáte sami (například událost stažení PDF souboru nebo kliknutí na odkaz na e-mail)

  • Pokročilé sledování chování uživatele na webu (scrolling, viditelnost elementu, změny URL za #, ...)

  • Specifika implementace na jednostránkových webech

  • Specifika implementace na javascriptových (AJAX) webech

  • Datalayer – aneb když potřebujeme zadání pro programátora (události, metadata stránky, ...)

  • Testování implementace GTM a spouštění kódů

Praktické ukázky & hotová řešení

  • Dostanete GTM kontejner, pomocí kterého budete moci na libovolném webu sledovat a ukládat (nejen) do Google Analytics:

    • klilknutí na e-mail či telefonní číslo (např. v Kontaktech)

    • proklik na jiný web (například na web partnera)

    • stažení souboru (např. .pdf, či .xlsx)

    • scrollování na stránce

    • skok do sekce webu (změna části URL za #) – vhodné hlavně pro jednostránkové weby

    • odeslání dynamického formuláře či jinou akci (dostanete přesné zadání pro web developera)

  • Při nastavení GTM budu ukazovat vazbu na další systémy. Především, jak posílat informace o chování uživatelů do Google Analytics.

  • Uvidíte v praxi, jak jedna událost a jedna data se pošlou zároveň do více systémů (GA, Google Ads, Facebook, Sklik).

  • Vše si vyzkoušíme na testovacím webu.

Co je v ceně školení?

  • Okamžitě použitelný GTM kontejner s pokročilým měřením a předchystanými tagy (značkami) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik. Dostanete rozšířenou verzi GTM kontejneru, který má standardně cenu 96 USD.

  • Prezentace ze školení v PDF (slides).

Ve školení nebude ukazována

  • Implementace Google Analytics E-commerce a dynamický remarketing pomocí GTM.

  • Integrace GTM s WordPress apod. pluginy pro redakční systémy.

Potřebné znalosti

Školení vám přinese nejvíc, pokud máte už něco za sebou:

  • Základní znalost Google Analytics (základní metriky, události)

  • Základní znalost GTM (tag, trigger, variable – přidání nějaké značky/tagu a pravidla/triggeru).

  • Umíte si zobrazit zdrojový kód webu a víte, co je to HTML tag a HTML atribut. Pokud ne, podívejte se na toto krátké video a už budete vědět:-).

Předpokladem využití školení naplno je úplný přístup (tzn. právo Editovat a Publikovat) do GTM a ideálně i přístup do Google Analytics s právem Edit (Upravit). Pokud nemáte úplný přístup ke GTM a GA, vytvořte si vlastní nové účty (případně koukněte na videonávod).

 
 

Termíny

Čas: 9:00 - 13:00

3 hodiny online školení + cca 1 hodina na vaše otázky

S ohledem na aktuální situaci jsem zvolil online variantu školení.

Pro účast na školení je třeba mít dobré internetové připojení, mikrofon a možnost případně sdílet vaši obrazovku (v případě, že budete chtít konzultovat váš problém).

 

Online přenos proběhne na platformě Google Meet.

Nevyhovuje vám termín nebo byste raději interní školení pro váš tým na míru? Napište nám.

Další termíny budou pravděpodobně oznámeny až na rok 2021.

Cena online školení: 2.950 Kč

bez DPH

(původní cena školení na živo 4.950 Kč)

  • Účast na jakémkoliv našem předchozím školení = sleva 10 %.

    • Slevu získáte po absolvování jakéhokoliv školení. Nepřišla vám? Napište.

  • Toto školení není možné objednat v rámci balíčků 2+1 a 3+2

  • ​Slevy nelze sčítat s partnerskými ani dalšími slevami.

Rezervace

Ceny uvedené v rezervačním formuláři jsou včetně DPH 21 %.

Objednávka školení je závazná, v případě neuhrazení objednávky v termínu bude rezervace zrušena.

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča