Detail školení:

Google Tag Manager prakticky

(online)

Lektor:

Miroslav Pecka

Proč se nechat školit právě od Mirka?

  • Má za sebou desítky různorodých implementací GTM. V rámci on-line marketingové agentury H1.cz 3 roky supervizoval většinu GTM & Google Analytics implementací.

  • Má zkušenosti s prací v agentuře, na volné noze pro desítky klientů i jako člen interních týmů (nyní je hrdým členem Bonami Product/UX/DEV týmu).

  • Je původně web developer (FG Forrest), tzn. má zkušenost s vývojem velkých a středních webů a webových aplikací od návrhu po realizaci frontendu i backendu a to v roli vývojáře, teamleadera i projektového manažera.

  • Ačkoliv se specializuje na webovou analytiku, udržuje si značné přesahy do vývoje webů, UX, SEO, PPC apod. souvisejících oblastí.

  • Webové analytice a SEO se profesně věnuje od roku 2005.

Obsah školení

  • Naučíte se nastavit a efektivně spravovat analytické a marketingové kódy.

  • Dozvíte se „best practices“ pro detailní sledování chování návštěvníka na webu.

  • Získáte univerzální GTM šablonu (kontejner) pro různé typy projektů vč. předpřipravených značek (tagů) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik.

Co vám školení přinese?

Web developerovi

  • Znalost, jak dělat weby, aby bylo možno s GTM snadno nastavit měření.

  • Přehled možností GTM a způsob, jak využít své technické znalosti pro efektivní nastavení (regulární výrazy, CSS selektory apod.).

  • Pohled do hlavy PPCčkaře a UXáka – aneb proč a co potřebují.

  • Schopnost otestovat měření a volání kódů (i pokud nemáte přístup do rozhraní Google Analytics apod. systémů).

UXákovi

  • Dostanete připravený GTM kontejner pro měření nejběžnějších uživatelských interakcí a naučíte se, jak nastavení upravit pro potřeby konkrétního webu.​

  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebujete web developera.

  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

PPC / Performance specialistovi

  • Budete umět spouštět libovolné remarketingové kódy při mikrokonverzích jako je kliknutí na tlačítko nebo zobrazení části stránky.

  • Dostanete GTM kontejner připravený pro měření nejběžnějších (mikro)konverzí.

  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebujete web developera.

  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

Projektovému/Account manažerovi
(vývoj webů, online marketing)

  • Představu o náročnosti typických nastavení.

  • Důkaz, že mnoho věcí jde udělat jednou dobře a pak jen replikovat s minimální náročností na dalších projektech.

  • Přehled, která nastavení vyžadují spolupráci web developera vs. která si lze „naklikat v GTMku“.

Online marketing konzultantovi

  • Přehled o možnostech GTM.

  • Představu o náročnosti implementace typických „use cases“.

  • Praktickou zkušenost s pokročilým nastavením efektivním způsobem (best practices).

SEO specialistovi

  • Uvidíte, že web, který je SEO-friendly je i GTM-friendly.

  • Postup pro implementaci strukturovaných dat JSON-LD pomocí GTM.

  • Přehled o možnostech GTM a praktickou zkušenost s pokročilým nastavením.

Co se na školení naučíte?

  • Výhody Google Tag Manageru

  • Stavební kameny GTM v kostce: Tag, Trigger, Variable (opakování)

  • Typy triggerů (pravidel) a variables (proměnných)

  • Základy HTML kódu (opakování)

  • Click triggery a Built-in variables - aneb co si naklikáte sami (například událost stažení PDF souboru nebo kliknutí na odkaz na e-mail)

  • Pokročilé sledování chování uživatele na webu (scrolling, viditelnost elementu, změny URL za #, ...)

  • Specifika implementace na jednostránkových webech

  • Specifika implementace na javascriptových (AJAX) webech

  • Datalayer – aneb když potřebujeme zadání pro programátora (události, metadata stránky, ...)

  • Testování implementace GTM a spouštění kódů

Praktické ukázky & hotová řešení

  • Dostanete GTM kontejner, pomocí kterého budete moci na libovolném webu sledovat a ukládat (nejen) do Google Analytics:

    • klilknutí na e-mail či telefonní číslo (např. v Kontaktech)

    • proklik na jiný web (například na web partnera)

    • stažení souboru (např. .pdf, či .xlsx)

    • scrollování na stránce

    • skok do sekce webu (změna části URL za #) – vhodné hlavně pro jednostránkové weby

    • odeslání dynamického formuláře či jinou akci (dostanete přesné zadání pro web developera)

  • Při nastavení GTM budu ukazovat vazbu na další systémy. Především, jak posílat informace o chování uživatelů do Google Analytics.

  • Uvidíte v praxi, jak jedna událost a jedna data se pošlou zároveň do více systémů (GA, Google Ads, Facebook, Sklik).

  • Vše si vyzkoušíme na testovacím webu.

Co je v ceně školení?

  • Okamžitě použitelný GTM kontejner s pokročilým měřením a předchystanými tagy (značkami) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik. Dostanete rozšířenou verzi GTM kontejneru, který má standardně cenu 96 USD.

  • Prezentace ze školení v PDF (slides).

Ve školení nebude ukazována

  • Implementace Google Analytics E-commerce a dynamický remarketing pomocí GTM.

  • Integrace GTM s WordPress apod. pluginy pro redakční systémy.

Potřebné znalosti

Školení vám přinese nejvíc, pokud máte už něco za sebou:

  • Základní znalost Google Analytics (základní metriky, události)

  • Základní znalost GTM (tag, trigger, variable – přidání nějaké značky/tagu a pravidla/triggeru).

  • Umíte si zobrazit zdrojový kód webu a víte, co je to HTML tag a HTML atribut. Pokud ne, podívejte se na toto krátké video a už budete vědět:-).

Předpokladem využití školení naplno je úplný přístup (tzn. právo Editovat a Publikovat) do GTM a ideálně i přístup do Google Analytics s právem Edit (Upravit). Pokud nemáte úplný přístup ke GTM a GA, vytvořte si vlastní nové účty (případně koukněte na videonávod).

 
 

Termíny

Čas: 9:00 - 13:00

3 hodiny online školení + cca 1 hodina na vaše otázky

S ohledem na aktuální situaci jsem zvolil online variantu školení.

Pro účast na školení je třeba mít dobré internetové připojení, mikrofon a možnost případně sdílet vaši obrazovku (v případě, že budete chtít konzultovat váš problém).

 

Online přenos proběhne na platformě Google Meet.

  • 13. 10. 2020 (online)

Nevyhovuje vám termín nebo byste raději interní školení pro váš tým na míru? Napište nám.

Další termíny budou pravděpodobně oznámeny až na rok 2021.

Cena online školení: 2.950 Kč

bez DPH

(původní cena školení na živo 4.950 Kč)

  • Účast na jakémkoliv našem předchozím školení = sleva 10 %.

    • Slevu získáte po absolvování jakéhokoliv školení. Nepřišla vám? Napište.

  • Toto školení není možné objednat v rámci balíčků 2+1 a 3+2

  • ​Slevy nelze sčítat s partnerskými ani dalšími slevami.

Rezervace

Ceny uvedené v rezervačním formuláři jsou včetně DPH 21 %.

Objednávka školení je závazná, v případě neuhrazení objednávky v termínu bude rezervace zrušena.

©2019 Ecommerce-academy.cz, created with love by Milan, Marek & Ivča